Maskota Lumo razdelila javnost
Evrovizija 2025 je dobila uradno maskoto, a Lumo, lik, ki ga je oblikovala študentka Lynn Brunner, sproža burne razprave na družbenih omrežjih. Medtem ko nekateri uporabniki hvalijo njegovo izvirnost, drugi menijo, da je oblikovanje nenavadno in neprikupno.
Lumo je prvič v zgodovini Pesmi Evrovizije maskota, ki je nastala v okviru študentskega natečaja. Njegova podoba, srce z oranžnimi kodrastimi lasmi, simbolizira moč glasbe in bo maja potovala po Baslu, da bi širila duh tekmovanja. Organizatorji pravijo, da lik odraža energijo in čustveno povezanost, ki jo prinaša Evrovizija.
Na družbenih omrežjih pa so odzivi mešani. Kritiki primerjajo Luma z Donaldom Trumpom, drugi menijo, da spominja na švicarskega predstavnika ESC Nemuja. Nekateri izražajo nejevero, ali gre za šalo, spet drugi maskoto branijo in poudarjajo trud mlade ustvarjalke.
Lumo sledi tradiciji preteklih maskot, kot so Eurocat (1990), Eurobird (1992) in robot Leo (2002), vendar je prvi, ki je nastal kot študentski projekt. Organizatorji Evrovizije 2025 si prizadevajo vključiti mlade ustvarjalce in spodbuditi njihovo sodelovanje pri oblikovanju vizualne podobe tekmovanja.
Zaradi številnih negativnih komentarjev so organizatorji na svoji platformi onemogočili možnost komentiranja. Pojasnjujejo, da želijo s tem preprečiti sovražne komentarje in zagotoviti konstruktiven dialog v prihodnjih razpravah o dogodku.